Logo Motortrails.nl motorreizen

Motor Trails Jubileum 5 landen



Tijdens deze reis rijd je op een Kawasaki KLX 150cc. Mocht je de voorkeur hebben voor een  Honda XR 250cc motor dan is dit mogelijk tegen een meerprijs (zie prijs-data), geef dit dan door bij de inschrijving. De 250 cc zijn beperkt beschikbaar. 

Reisbegeleiding
Deze reis wordt begeleid door verschillende motorrtrails begeleiders met ieder hun eigen specialiteit. Waarschijnlijk zullen er in totaal vier verschillende begeleiders hebben. 

Volgauto
De gehele reis zal een Vietnamese volgauto meerijden, deze volgt de groep dus door alle landen. Deze wordt bestuurd door onze vaste vietnamese chauffeur. De volgauto zal de bagage, onderdelen en gereedschap vervoeren. In de volgauto is plaats vrij voor eventuele duo-passagiers, die even niet achterop willen of kunnen meerijden.

Monteur
In de volgauto is ook onze vaste vietnamese monteur aanwezig. en in deze auto rijdt een lokale monteur mee. De monteur onderhoudt onderweg de motoren en is teven een reserve rijder voor het geval iemand even niet zelf kan of wil rijden. 

Zwaarte van de reis
Tijdens deze reis rijden we niet op grote hoogte en niet door extreem verlaten gebieden. We rijden op lichte motoren die de reis zeer toegankelijk maken voor ook rijders die nog nooit eerder een avontuurlijke motorreis gemaakt hebben. De dagafstanden zijn niet lang zodat er veel tijd en mogelijkheid is om onderweg te stoppen om foto's te maken of dorpjes te bezoeken. Moeilijk kan echter zijn de deelname in het extreem drukke verkeer in en rond Hanoi. Ook dien je er rekening mee te houden dat op de hoofdwegen die wij zoveel mogelijk vermijden het druk kan zijn met vrachtwagens die de verkeersregels niet zo nauw nemen.

Off Road
circa 20% van de reis gaan over onverharde wegen en of paden. Deze trajecten zijn niet erg moeilijk en zeer goed te doen zonder enige off road ervaring of een off road training vooraf. Echter bij slechter weer dan voorzien kunnen juist deze off road dagen lastig zijn.

Kleding
Verplicht zijn een helm motorjas met bescherming hand-schoenen een goede stevige (motor)broek met bescherming of met losse kniebescherming en stevige hoge (berg) schoenen. Het kan vooral in het voor- en najaar erg warm worden in de lage delen van de reis. Een zomer motorjas met becherming is daarom aan te raden. Op koudere delen in de bergen kun je dan indien nodig extra kleding onder je jas dragen. Verder is een goede zonnebril nuttig en een helm met vizier die beschermt tegen het stof. Het regenseizoen is in het noorden van Vietnam van juni tot enmet eind augustus. Wij plannen de onze reizen hiervoor of na. Toch kan het weer alle voorspellingen negeren je dient dus op alle reizen rekening te houden met een mogelijke regenbui. Tenslotte kan het in december en januari vrij koud worden in de bergen het is dan aan te raden warme motorkleding mee te nemen.

Rijbewijs
In Vietnam mag je sinds 1 januari 2016 officieel met een internationaal rijbewijs motor rijden. Het Nederlandse rijbewijs is zonder IRB (internationaal rijbewijs) niet geldig in Vietnam. IRB model 1968 wordt geaccepteerd.

China deel
Het China deel moet ver vooraf worden georganiseerd. Hier moeten voor elke motor aparte permits worden aangevraagd en moet voor iedere rijden een Chinees rijbewijs worden aangevraagd. Het grootste deel hiervan gebeurt vooraf gaand aan de reis. Maar er moeten bij de grens overgang nog veel dingen worden afgehandeld. We hebben in het schema hier een halve dag voor ingeruimd. 

Visa
Een visum is vooraf alleen nodig voor het China deel en voor Laos. Alle andere landen kunnen bij de grens geregeld worden. Meer informatie hierover ontvang je tijdig voor de reis.

 

Meer details over de reis en wat je mee moet nemen staan in het reishandboek dat je ongeveer een maand voor vertrek ontvangt.

  • Reisdetails

    Reiscode:
    MTA
    Categorie:
    Specials
    Groepsgrootte:
    8 - 12
    Dagen:
    60
    Prijs:
    vanaf 12.950,-
  • Routekaart

Meld je aan op de nieuwsbrief, bekijk onze videos en de reisplanner