Je rijdt deze reis op een Honda CB500x motor. Daarnaast zijn er verschillende upgrade mogelijkheden naar een zwaardere of grotere motor.
Visum
Voor deze motorreis heb je een visum nodig. Deze kunt u bij aankomst ter plekke regelen. Let wel op dat uw paspoort nog minimaal 6 maanden geldig is bij terugkomst.
Rijbewijs
Voor deze motorreis heb je een internationaal rijbewijs die u in uw eigen land vooraf regelt bij de ANWB.
Volgauto
Voor onze motorreizen gaat vanaf 6 deelnemers een volgauto met monteur mee. U kunt uw bagage in de volgauto leggen. Omdat we soms kleine en of onverharde wegen/paden nemen kan het zijn dat de volgauto een andere weg neemt. Zorg altijd ervoor dat u uw spullen voor die dag bij u heeft.
Zakgeld
Ondanks dat er al veel in de reissom zit verrekend, heeft u toch nog wat zakgeld nodig. Dit is een indicatie voor u wat ongeveer de algemene kosten zullen zijn voor eten, drinken en benzine. Voor de meeste Aziatische landen kunt u ongeveer 15 a 20 euro per dag aanhouden.
Bagage
Omdat de tour met de motor wordt afgelegd is het niet mogelijk om veel maar wel genoeg bagage mee te nemen op de motor. Voorkeur is om een oprol adventure waterdichte tas en een kleine rugzak mee te nemen. Deze kan met snelbinders ( die wij voor u hebben ) achter op de motor vastgezet worden. Neem ook voor de zekerheid een zaklamp en een handdoek mee om onderweg eventueel te gebruiken. Indien er een volgauto meegaat kan de bagage in de auto mee en neemt u alleen een kleine tas mee voor wat u nodig heeft onderweg.
Kleding
Ervaren motorrijders weten als geen ander dat goede kleding dragen belangrijk is, dus ook in de tour die je gaat rijden houden wij ons eraan. Vereiste is om een lange broek ( motorbroek) te dragen en een ( motor ) jacket, alsmede stevige motorschoenen of eventueel hoge wandelschoenen en zomer handschoenen. Het beste is om je eigen helm meenemen.
Let op dat met name in de bergen er weersveranderingen kunnen plaatsvinden en dat het kan afkoelen of regenen. Neem altijd 1 fleece trui mee en regenkleding. Regenjas is ook goed te gebruiken om de wind tegen te houden als het kouder wordt.
Zwaarte reis
Tijdens deze reis rijden we niet over verharde wegen en komen we niet op relevante hoogte. Het is in die zin geen zware reis. Het zal echter in het begin wennen zijn aan het verkeer en het linksrijden.
Verzekering
Voor deze reis heb je verplicht een reisverzekering nodig met werelddekking. Check vooraf goed of het motorrijden meeverzekerd is. Het polisnummer en alarmnummer dien je mee te nemen en vooraf door te geven. Schade aan derden bij een ongeval is niet verzekerd, en wordt doorgaans ter plekke afgehandeld. Ongeacht wie schuldige is zal de buitenlander meestal de schade aan derden betalen. Gelukkig praten we doorgaans over zeer geringe bedragen, tenzij het een groot ongeval is.
Verzekering aan schade motor kan meestal niet verzekert worden. Gelukkig zijn de reparatiekosten in een fractie van wat wij gewend zijn en praten dus over geringe bedragen. Alle schade die veroorzaakt wordt aan de motor, ongeacht wie schuldig is, is voor u.
Gezondheid
Over malaria bestaan veel onduidelijkheden. Voor een juiste advisering raadpleeg de huisarts/GGD of travelclinic. Deze kan je adviseren of je malariapillen ( meestal Malarone ) moet innemen voor deze reis, ook zij kunnen beoordelen of dit mogelijk is in combinatie met eventuele persoonlijke
medicijnen. Diarree kan zich makkelijk voordoen door de warmte in combinatie met een ander soort voedsel. Vaak is de diaree na enkele dagen verdwenen en is ook te onderdrukken door bijvoorbeeld Imodium. Indien de diaree zich langer voordoet hebben de plaatselijke artsen diverse middelen om dit te behandelen. Indien je afhankelijk bent van medicijnen of ziektes, dien je dit vooraf te checken bij je huisarts. Hij kan beoordelen of dit geen nadelige gevolgen heeft voor de te maken reis. Ook dient u R2D vooraf in te lichten hieromtrent.
Flexibiliteit
Wij proberen alles, zo goed als mogelijk is, de reis in goede banen te leiden, echter, er kunnen zich situaties voordoen waar flexibiliteit van de deelnemers verwacht wordt. Er kan motorpech zijn of de geplande route is tijdelijk niet mogelijk door werkzaamheden.
Dag etappes
De routes gaan zoveel mogelijk over kleine weggetjes, bergpassen, valleien, door plantages en dorpjes. Bij aankomst wordt u in een briefing uitgebreid geïnformeerd over waar u op moet letten tijdens de reis. De wegen zijn niet van dezelfde kwaliteit als in de Europese landen, maar wordt wel steeds beter. Zo kan het voorkomen dat er grote gaten of delen van de weg weggespoeld zijn. Het weer heeft grote invloed op het asfalt en zandwegen wat inhoudt dat een weg vorig jaar nog goed begaanbaar was, nu in zeer slechte toestand kan verkeren.
Verkeer
Rijden in Azie is anders dan in het verkeer deelnemen in West-Europese landen. In de briefing wordt u hierover uitgebreid geinformeerd.
Geld
Op de meeste plaatsen waar wij komen kunt u pinnen, u dient wel vooraf uw pas hiervoor gedeblokkeerd te hebben.
Elektriciteit
Voor Aziatische landen kunt u het beste een wereldstekker bij u hebben.
-
Reisdetails
Reiscode:THACategorie:AvontuurGroepsgrootte:4 - 12Dagen:16Prijs:vanaf 3.695,-
-
Vertrekdata
-
Routekaart
-
Film