Logo Motortrails.nl motorreizen

Op je eigen motor naar Nepal

Motoren 
Deze reis maak je op je eigen motor. Deze moet vanzelfsprekend goed geprepareerd zijn. We rijden voornamelijk over geasfalteerde wegen. Echter de kwaliteit van deze wegen kunnen door weersomstandigheden (deels) vrij slecht zijn. Dit maakt deze reis geschikt voor veel types motoren. Maar gezien de wisselende kwaliteit wegen en kwaliteit van het asfalt raden we het af om een motor met een kleine grondspeling te kiezen. Verder moet de motor uiteraard voorzien zijn van een set nieuwe banden. 

Volgauto
De reis wordt uitgevoerd MET volgauto. Voor het deel van Nederland tot grens Turkije zal dit onze eigen volgauto zijn met onze eigen chauffeur zijn. Voor de overige landen zal er per land een lokale volgauto met lokale chauffeur worden gebruikt. In ieder land zal dit dus een andere zijn. In principe kan de bagage en eventuele reserve onderdelen en gereedschap in de volgauto. Omdat de volgauto niet mee de grens over gaat, moet je bij de grensovergang zelf je spullen op de motor mee nemen. Aan de andere kant van de grens staat dan weer een volgauto voor je klaar.

Lokale gids
In Landen waar dit verplicht is zullen wij een lokale gids gebruiken. Deze reist mee in de volgauto. In Iran en Pakistan zal dit het geval zijn. 

Monteur en Techniek
Deze reis wordt uitgevoerd zonder meereizende monteur. Dit is niet mogelijk omdat ieder op zijn eigen motor deelneemt en er dus op veel verschillende motoren wordt gereden. Zorg daarom dat je zelf de meest essentiële onderdelen bij je hebt. Enige technische kennis van je eigen motor kan dan ook zeker nuttig zijn.

Kleding
Verplicht zijn een helm, motorjas met bescherming, handschoenen, een goede stevige (motor)broek met bescherming of met losse kniebescherming en stevige hoge (berg) schoenen. Het kan vooral in het voor- en najaar erg warm worden in de lage delen van de reis. Een zomer motorjas met becherming is daarom aan te raden. Op koudere delen in de bergen kun je dan indien nodig extra kleding onder je jas dragen. Verder is een goede zonnebril nuttig en een helm met vizier die beschermt tegen het stof.

Visa
Voor meerdere landen geldt een visumplicht. Voor meerdere landen geldt een visumplicht.

  • Turkije
  • Georgië
  • Iran
  • Turkmenistan
  • Oezbekistan
  • Tadzjikistan
  • Kirgizië
  • China
  • Nepal

Internationaal rijbewijs en Carnet 
Voor de meeste landen heb je een Internationaal Rijbewijs nodig. Dit kun je bij een ANWB winkel kopen. 

Uitsluitend voor Nepal is een Carnet de Passage voor je motor nodig. Deze moet je vooraf aanvragen bij de ADAC in Duitsland. Wij kunnen hiermee helpen indien nodig.

Overnachtingen
Tijdens deze reis overnachten we doorgaans in wat kleinere hotels, met kamers met eigen badkamer. We maken gebruik van tweepersoons kamers tenzij je een eenpersoonskamer hebt geboekt.

Motortransport
De reis eindigt in Kathmandu in Nepal. Nepal heeft geen zee dus verschepen van de motor uit dit land is lastig. De beste optie om de motor terug te transporteren is per luchtvracht. Wij kunnen dit voor je regelen. We hebben dit niet bij de reissom inclusief gedaan. 

Kosten van de luchtvracht zijn afhankelijk van het gewicht van je motor. Maar gemiddeld moet je rekening houden met 1.500,- voor een reguliere motor. Deze kosten zijn inclusief het inkratten, douane afhandeling en al het papierwerk in Nepal. De eventuele afhandelingskosten op Schiphol zijn niet inbegrepen. 

Meer details over de reis en wat je mee moet nemen staan in het reishandboek dat je ongeveer een maand voor vertrek ontvangt.

  • Reisdetails

    Reiscode:
    NNE
    Categorie:
    Specials
    Groepsgrootte:
    8 - 16
    Dagen:
    65
    Prijs:
    vanaf 13.500,-
  • Routekaart

Meld je aan op de nieuwsbrief, bekijk onze videos en de reisplanner